torsdag 4 december 2008

Valdemars julkalender - 4:e luckan



Bakgrund: Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.

Veronica Maggio - Måndagsbarn och Duffy - Mercy

I kommentarerna till det förra inlägget skrev Lena att Jason Mraz låt "I'm Yours" inte är från det här året. Mina efterforskningar visar att den har funnits på internet långt tidigare, men att den inte gavs ut på singel förrän 2008. Men jag är ändå beredd att ta bort den från listan eftersom den nog trots allt inte är en av årets 24 bästa låtar. Den är okej, men inte så mycket mer.
Därför får ni idag inte bara en utan två låtar. Två låtar som jag dessutom tycker har lite gemensamt. Vad får ni försöka lista ut själva.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Antigen är det introna som är lika eller så är det lika snygga tjejer i båda!

Anonym sa...

jag tycker att melodierna påminner en del om varandra. har jag rätt? jodå? lite?