onsdag 19 augusti 2009

Ett stort klavertramp för mänskligheten





De senaste veckorna har jag insett en sak - det är ett betydligt större jobb att arrangera en festival än vad man tror. Till och med en festival i väldigt litet format. Egentligen visste jag ju det, jag var med och anordnade den här festivalen för två år sen och det var en hel del jobb då också. Men då hade jag inte lika mycket ansvar som i år. Men efter hundratals mail och telefonsamtal så känns det nu i alla fall som att de flesta bitar börjar falla på plats.

På lördag, den 22 augusti, så är det alltså dags för Klavertrampfestivalen i Sandgrundsparken i Karlstad. Det kommer bli musik, poesi, sång och dans från 13 till 23.00. Gratis inträde och drogfritt.
Vi kan kanske inte stoltsera med lika stora artister som Way Out West eller Arvikafestivalen men för att vara en festival med få engagerade personer och en väldigt liten budget så tycker jag ändå att vi har fått till ett ganska bra utbud.
Så ta på dig festivalskorna igen och kom till Sandgrundsparken på lördag. Jag lovar att det kommer bli en fin dag.

Läs mer på Myspace eller Facebook.

Inga kommentarer: