lördag 29 augusti 2009

Autumn comes with these slight surprises where your life might twist and turn



Imorgon styr jag min kosa till Angereds kyrkby, nordost om Göteborg. Dagen efter, på måndag, börjar jag min journalistiska bana på Göteborgs universitet. Det känns både nervöst och spännande. Lite som att en ny epok i livet är på väg att inledas.
Det kommer nog bli lite speciellt att bo i ett hus på landet. Visserligen är jag uppvuxen på landet så jag är ju ganska van men jag har aldrig haft ett eget hus (visserligen är inte det här heller mitt eget eftersom vi hyr det under en begränsad tid, men ni fattar). Jag tror det kommer bli fint, särskilt nu när hösten kommer. Jag tycker verkligen om hösten. Allt blir så mycket klarare. Luften, dofterna, färgerna... Att gå promenader runt den lilla sjön, att komma hem och sätta på en skiva med Dylan samtidigt som man tänder eld i den öppna spisen, att spendera söndagarna liggandes i höstlöven och se upp på flygplanen som drar sina streck på himlen.

Sist men inte minst ska det förstås bli underbart att dela vardagen med den person som betyder mest av allt. Anna, det här är för dig.

2 kommentarer:

Gustav sa...

Välkommen till Göteborg! Hoppas du skall trivas. Glöm inte regnjackan.

Det där sa...

Välkommen till Gbg!

Jag har också börjat plugga där nu. Men jag vill redan bort :(