lördag 14 juni 2008

Come on over dance with me...

Jag har lite dåligt samvete för att jag aldrig skriver någonting ordentligt nuförtiden. Jag tänkte ju att den här bloggen skulle bli lite mer seriös än min förra med långa genomarbetade inlägg. Men så har det inte riktigt blivit, snarare tvärtom.
Jag önskar att jag var lite målinriktad, då kanske jag någon gång kunde färdigställa något av alla mina påbörjade projekt. Jag har till exempel flera påbörjade romaner, en som jag har skrivit närmare 100 sidor på, jag har en massa uppslag till noveller som jag inte har orkat göra något med, jag har en massa låtar som ligger och dräller och som jag inte har orkat spela in. Men en dag kanske...

Jag avundas verkligen människor med självdisciplin. Som Zlatan som sa i alla intervjuer att han skulle bli världens bästa fotbollspelare också blev han det. Eller som Marcel Proust som spärrade in sig i sin lägenhet och skrev en romansvit på tretusen sidor. Eller som Emil Svanängen som gång på gång försökte skriva världens vackraste låt tills han plötsligt en dag lyckades:

Inga kommentarer: