torsdag 7 maj 2009

Svenne Banan



Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Promoes nya låt "Svenne Banan". Alltså, det är en fruktansvärd låt, det kan vi säkert vara överens om. Men det är ändå en ganska kul text och video.
Givetvis är den gjord som något sorts ironiskt skämt och givetvis kommer majoriteten av lyssnarna inte att fatta det. Det i sig är lite kul. Ungefär som när patriotiska amerikanare skrålar med i "Born In The U.S.A."
Men frågan är ändå om det är tillåtet att göra en vedervädigt dålig låt bara för att man gör det med ironi. Det finns en viss risk för att den här låten kommer spelas överallt där du råkar befinna dig i sommar och rådiggas av killar med bar överkropp och tatueringar på ryggen. I can hardly wait.



3 kommentarer:

Gustav sa...

Haha visst är det roligt. Livet är en fest är en tredje låt på samma tema.

catrin sa...

jag tror att jag kommer spendera en stor del av min sommar tillsammans med killar med bar överkropp och tatueringar på ryggen :(

Valdemar sa...

catrin: Tråkigt för dig...