fredag 25 juli 2008

Min lön kommer fem veckor försent!

Trodde för ett ögonblick att jag kanske skulle ha råd att åka på Way Out West ändå. Lönen för jobbandet i slutet av juni gav mer än jag hade förväntat mig. Men så slog det mig plötsligt att det är ju inte juli och augusti som är hyresfria när man bor i studentlägenhet utan juni och juli. Alltså betalade jag ingen hyra i slutet av maj. Alltså ligger det en räkning någonstans hemma i lägenheten som jag har gjort mitt bästa för att förtränga.
Och någon lön för trapprännandet får jag ju inte förrän den 25:e augusti. Fuck that.

När ska världen inse vilken begåvning jag är? Ska man behöva ta livet av sig bara för att folk ska fatta hur fantastisk man är eller vad är det frågan om?

I'm five years ahead of my time. Minst.

Inga kommentarer: