måndag 8 september 2008

Bioreklam

När man var liten var det viktigt att komma i tid till bion så man inte missade reklamen. Varför det var så viktigt minns jag inte riktigt, men viktigt var det. Jag har för mig att reklamen på bio var mycket roligare på den tiden. Tråkiga reklamfilmer slängdes bort på tv, guldkornen sparades till biosalongerna. I alla fall kändes det så. Nu känns det inte så viktigt längre. Att se reklam på bio är ungefär lika roligt som att se den på tv, alltså mest ett slöseri med tid. Inte ens trailerna för kommande filmer är särskilt viktiga längre, de kan man ju lika gärna se hemma framför datorn på Youtube.
Popcornen var mycket godare och saltare på den tiden också. Slutsats: det var bättre förr!

Nu när jag ändå är igång och klagar: vem kom på den idiotiska idén att göra en dataanimerad Star Wars-film? Jag är inte något jättestort Star Wars-fan, men jag blir ändå lite upprörd. Det hade ju varit en sak om animationerna var snygga men nu är de ju dessutom extremt fula. Har inte George Lucas redan så mycket på pengar att han kan kosta på sig att vara lite smakfull? Tydligen inte.

Ja ja. "The Dark Knight" som var själva anledningen till mitt biobesök var åtminstone bra. Nu kanske till och med jag får konvertera till Heath Ledgerianismen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kan du i så fall förklara för mej vad som är grejen med heath ledger? han är väl ok, men när han dog trädde ungefär hela världen plötsligt fram i rampljuset och älskade honom så innerligt, så innerligt. och sörjde supermycket.
ok, jag hör själv att jag låter ganska ond och kall nu, men kära nån. det känns bara så typiskt. när man dör blir man alla sweetheart.

Valdemar sa...

Jag håller med. Jag visste inte ens vem han var innan han dog och tycker också att det var rätt fjantigt att alla människor plötsligt skulle hylla honom.
Vad jag menade var bara att jag tycker att han spelar jävligt bra i Batman-filmen, och det hade jag nog tyckt oavsett om han levde eller var död.

Anonym sa...

I den bättre världen var det inte viktigt att komma i tid till bion för att se reklamen. Det var viktigt för att se nedräkningen till reklamen. Vet inte riktigt när dom slutade visa den filmsnutten men saknar den gör jag fortfarande.
10. vissling
9. Hälsa för halsen Bronzol!
8. Juicy Fruit is a packet full of sunshine. A packet full of sunshine!
7. ...ja fler kommer jag nog inte ihåg.

Valdemar sa...

Ja just det, det var tider det!

Jag undrar om de inte fortfarande visade den på bio när jag var liten. Eller om jag bara har sett den på tv.