tisdag 2 september 2008

Vad ska du göra i helgen?



A. Om jag har nô penninger kvar etter löninga så drar jag väl ner till ICA på fredan och köper hem grôggvirk. Framåt afta kommer Johan med spriten och så super vi oss dyngrak. Sen när vi är så full så vi knappt kan stå på bena tar vi epa-traktorn och drar några vänner. Dä kömmer bli e rekti helkväll.

B. Jag tänkte passa på att läsa om Peter Weiss The Aesthetics of Resistance, Jaques Derridas Acts of Litterature samt Gérard Genettes klassiker i sammanhanget Narrative Discourse. Får jag någon tid över kommer jag också att applicera den sistnämndes tankar om narratologin i allmänhet och strukturalismen i synnerhet på Marcel Prousts På Spaning efter den tid som flytt.

C. Jag, Frida och Johanna ska ha tjej kväll på fredag! Det kommer bli skit kul! *drömmer* Vi ska dricka vin och äta sushi och se på Sex and the city. Och sen på lördan blir det väl utgång, kanske nöjesfabriken... har hört att det ska stå en riktigt HET kille i baren där på lördagar så det måste undersökas ;)

D. Lövångers hembygdsförening arrangerar byavandring på lördag. Vandringen börjar 11.00 vid Kyrkan och beräknas sluta ca. 13.30 vid Folkets hus. Därefter blir det kaffe och bulle till självkostnadspris. Bertil Jonsson visar bilder och berättar hur det kunde gå till förr i tiden när man fraktade timmer.
Varmt välkomna!

E. Ack, även denna helg kommer jag genomlida ensam på min kammare med endast papper, penna och en flaska Absint till tröst. Där skall jag skriva de vackraste och mest fulländade dikter världen skådat! I eufori ska jag dansa runt i min lugubra lägenhet och hylla kvinnan, denna skapelsens krona. Framåt småtimmarna kommer jag så sakteliga törna in och när jag vaknar på morgonen och läser vad jag har skrivit kommer jag skämmas över mitt naiva språkbruk och min bristande talang. I skam och vredesmod kommer jag bränna dikterna i öppna spisen och samtidigt förbanna denna grymma värld till vilken man har blivit skapad!

F. Jag läste på någon blogg att det ska starta en ny svartklubb där det bara kommer spelas minimalistisk techno blandat med tidiga housetolvor (alltså innan alla skulle börja lyssna på house). Annars är det ju releasefest för Juliett & The Mermaids nya EP på Berns. Jag har hört att Martin Gelin kanske kommer vara där och spela skivor så det kan bli riktigt stort.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Välj B

Anonym sa...

Jag röstar absolut på D!

Valdemar sa...

Själv lutar jag nog åt E.

Valdemar sa...

Fast frågan var ju inte egentligen vad jag ska göra i helgen, utan vad NI ska göra i helgen. Det är det jag vill veta...

Anonym sa...

För min del lutar det åt en kombination av A och B.

Anonym sa...

Jaha, jag tar en kombo av D (eftersom jag ska gå till skogs och plocka svamp på lördag) och F (för att klubben på fredag kanske är lite trendig). Cheers!