tisdag 24 februari 2009

Ditt och datt



Det händer lite för mycket just nu för att jag ska ha tid att skriva om allting på bloggen. Men här är i alla fall en liten sammanfattning av de senaste dagarna.

Mitt mailkonto blev kapat i mitten av förra veckan. Jag fick ett mail som jag trodde var från Hotmail-teamet där jag bland annat ombads att fylla i användarnamn och lösenord vilket jag också var dum nog att göra. Dagen efter visade det sig att jag inte kunde logga in på kontot och att alla mina kontakter hade fått ett mail från mig där jag skrev att jag befann mig i London och hade blivit rånad på alla mina besparingar och bad om att få pengar skickade till en viss adress.
Nu kanske ni tycker att man får skylla sig själv om man går på ett sånt simpelt trick, och det är jag nästan beredd att hålla med om, men lite jobbigt var det i alla fall.
Nu är i alla fall problemet åtgärdat, jag har fått tillbaka min gamla mailadress med alla sparade mail och allt är frid och fröjd.


Under helgen har jag varit på Grön Ungdoms Riksårsmöte i Göteborg. Det är alltid lika kul att träffa en massa sköna gröna personer och prata politik en hel helg. För min personliga del innebar riksårsmötet även ett ganska nervkittlande moment, det var ju nämligen val till Förbundstyrelsen till vilken jag kandiderade. Nu blev jag tyvärr inte invald, men det gör inte så mycket. Jag kommer kanske kandidera till styrelsen för GU Väst istället och se om jag har bättre lycka där, eller möjligen Gröna Studenters centrala arbetsgrupp.


Stannade kvar i Göteborg ytterligare några dagar efter att årsmötet var slut i söndags och hjälpte min flickvän att flytta. Det blev en del kånkande på väskor och trängsel på spårvangen men det gick ändå väldigt snabbt och smidigt. Skönt att hon inte har ett piano säger jag bara.


Och för er som eventuellt inte har märkt det så är våren snart på väg! I Göteborg var det i alla fall rena vårvädret både igår och idag. Som jag har längtat.

3 kommentarer:

the lost feeling sa...

våren är INTE påväg!

läste precis en slas-novell för min textanalyskurs faktiskt, den hette typ "en grå måndag" och var kort och bra. blev sugen på att läsa mer slas.

Valdemar sa...

Våren är visst på väg. Fortsätt läsa Slas.

Mandy Juno sa...

Hej du höll en bra press på råm!
Lev väl!