tisdag 10 februari 2009



Twitter måste vara den mest meningslösa uppfinningen sen... ja, jag vet inte vad. Skivat bröd kanske. Om jag har fattat saken rätt går det bara ut på att man ska skriva vad man gör just nu. "Som Facebook fast utan allt utom statusfunktionen" som jag tror att någon uttryckte det.
Det är något lite sjukt med alla människors behov av att hålla koll på varandra hela tiden. Vi snokar i varandras fotoalbum, läser varandras meddelanden, googlar varandras namn och så vidare. Men det är kanske inget nytt. De flesta människor tycker nog att det är ganska roligt att snoka, det är bara tekniken som har gjort det lättare än det var förut.

Imorgon ska jag göra en intervju med Anna Ternheim för Karlstads Studenttidning och sedan se på en konsert med henne (som jag troligen också ska recensera).
På torsdag kommer nästa del i min lista på de bästa svenska kvinnliga sångrösterna. Ni som väntar på nåt gott får alltså vänta ett tag till.

7 kommentarer:

Culkin sa...

word angående twitter!
/en som gärna uppdaterar sin facebook status mer än nödvändigt

Niklas sa...

Meningslöst, ja, men ganska effektivt om man känner att man har något att förmedla men vill slippa den prestationsångest det innebär att författa ett blogginlägg.

Tim Sterner sa...

Först gnäller vi om FRA, sen säljer vi vår själ till Twitter. Det är ironi på hög nivå. Jag skiter ärligt talat i vart folk är för stunden och vad de äter.

Valdemar sa...

Niklas: Jag tycker att ett blogginlägg behöver innebära prestationsångest, men jag förstår din poäng.

Tim: Exakt. Det känns som lite dubbelmoral.

Valdemar sa...

Jag tycker INTE, ska det förstås stå.

Niklas sa...

Haha! :)

Anonym sa...

Suck! Jag har inte ens facebook!