måndag 18 februari 2008

Och fan vad vi skrattade



En gång gick jag i nian och vi skulle ha klassfest. Inte för att vi var världens bästa klass var vi ju inte precis för det var rätt mycket bråk och sådär och en del kunde man ju inte ha i möblerade rum som vår mattelärare sa när Jimmy hade ritar en kuk i Johans mattebok och Johan hade sagt jävla bögjävel och det hade blivit ett väldigt liv den där gången innan matteläraren hade slagit näven i bordet och sagt att nu fick det fan i mig vara nog.
Men klassfest skulle vi alltså ha för det hade dom ju haft i dom andra klasserna och det hade man ju hört att det hade ju varit jävligt kul på dom festerna alltså och nu skulle vi ju snart sluta så det gällde ju att passa på.

Men vart skulle vi va då? Och hur skulle man få tag på spriten?
Ja alltså brorsan är ju typ tjugofem, sa Jenny, så han kan väl köpa ut lite kan han säkert göra bara ni säger vad ni vill ha och så visst kan han köpa ut och sen fick man skriva upp sig på nån sorts lista fick man skriva sitt namn och vad man ville ha och inte visste jag vad jag ville ha men jag skrev väl Sofiero X-tra stark som dom andra.
Och sen var det ju platsen också och Johan sa att där han bodde, typ mitt ute i skogen, fanns det nåt stort hus typ missionshus sa han och där skulle man väl kanske kunna vara. Och sen så blev det så.

Och där var alltså huset. Mitt ute i skogen hade dom smällt upp det och stort och rött var det och när jag kom dit hade dom ställt marschaller utanför och inifrån kunde man höra att dom spelade Eddie Meduza på hög volym.
Och sen så gick man in och där var allihopa och det var popcorn och chips i små skålar på ett bord och vid ett annat bord satt några av killarna med ölburkarna framför sig.
Så jag satte mig väl där brevid Robert och Jimmy och Mattias och Johan sa att nu jävlar gubbar nu jävlar ska vi supa sa han och slog i bordet tre gånger. Och inte hade jag druckit någonting visst ett glas vin till maten hade man väl tjatat till sig någon gång och champagnen på nyårsaftonen då. Men nu skulle vi supa och sen ska vi knulla sa han och började räkna upp tjejer i skolan som han ville knulla med.
Och du då Matte, vem vill du knulla med sa han och Matte sa att inte fan vet jag och Johan flinade och sa att det vet du väl visst det och säg det nu skrek Jimmy, säg det, säg det, säg det skrek han igen och igen och igen och Matte sa att det ska väl för fan inte ni bry er om och tog en klunk öl.
Marie kanske, sa Robert, erkänn att det är Marie du vill knulla med.
Är det väl inte, sa Matte, inte fan är det Marie inte varför skulle jag vilja knulla med Marie förresten så snygg är hon väl inte eller det är klart att hon är snygg det var ju inte så jag menade men det finns väl snyggare tjejer också menar jag.
Är det Sara då, eller Jenny?
Nej jag vet inte vad spelar det för roll egentligen har väl ingen betydelse vem jag vill knulla med ska väl ni skita i.
Jamen vi skojar ju bara med dej fattar du väl.
Ja det är väl klart att jag fattar trodde du inte jag fattade det eller man är väl inte helt dum i huvudet heller klart att man fattar skämt.

Också drack vi lite till och jag fattade inte varför Matte inte bara sa nån istället för att hålla på sådär och göra bort sig kunde ju tro att han var bög eller nåt kunde man ju tro så varför sa han ingen.
Och sen kom Anna och Jenny över till vårt bord och satte sig gjorde dom och fnissade gjorde dom och Johan undrade hur mycket dom hade druckit egentligen fast dom bara hade varsin päroncider som inte alls var stark.
Nej vi har inte druckit nåt sa dom och spelade oskyldiga och det syns väl att ni har druckit sa Johan det kan man ju se på er att visst fan har ni druckit en jävla massa för sånt ser man ju liksom.
Nej vi har inte druckit nåt sa dom igen och fnissade en massa.

Sen var det nån som satte på en tryckare, typ Celine Dion, och vad fan är det här för skit sa Jimmy kan man ju inte supa till heller.
Nej då får vi väl dansa istället sa Anna också gjorde dom det hon och Jimmy, dansade alltså.
Och efter det var det flera andra som också började dansa och Sara kom fram och frågade mig om jag ville dansa och det ville jag ju, dansa alltså, så då gjorde vi ju det då och jag la armen runt henne och hon la huvudet på min axel och tryckte brösten mot mig och särskilt stora bröst hade hon inte förstås och sådär jättesnygg var hon väl kanske inte heller men det var ju ändå skönt att dansa med henne och jag tänkte att om man bara kunde stoppa tiden nu om Celine Dion bara kunde sjunga ”I will always love you” en gång till så jag kunde få tid att tänka igenom vad jag skulle säga till henne sen men det gjorde hon ju inte och så tog dansen slut och hon gick och satte sig med några andra och jag stod kvar på dansgolvet och tänkte att vad fan gör man nu då.

Och sen började det snurra jävligt mycket och det måste väl vara spriten tänkte jag, det är väl så här det känns när man är full tänkte jag och fan vad kul det var och alla började prata en massa till och med Jocke som aldrig sa nåt började prata och skratta en massa och vi fattade inte vad det var han snackade om, nåt med någon hund var det, som hans farsa hade köpt hade han, och hunden hade blivit helt stollig, och det var väl inte så kul egentligen men just då var det det och fan vad vi skrattade.
Och sen skulle vi ut och springa tyckte Johan och det var ingen som sa nåt om det, kändes ju helt självklart att vi skulle ut och springa, var inget mer med det liksom.
Så sprang gjorde vi, ut på landsvägen och genom skogen och förbi ett hus och uppför en backe och sen kom det en bil som tutade på oss och vi fick nästan kasta oss av vägen och Matte snubblade och ramlade över Jimmy ner i ett dike ramlade dom och Jimmy blev skitsur och skrek att Matte hade förstört hans kläder och Matte mumlade förlåt och det var ju inte meníngen, var ju inte alls meningen att förstöra kläderna, var ju bilen som kom och skyll på bilen du sa Jimmy lätt att du gjorde det med flit.
Gjorde jag väl inte alls det, sa Matte, det var ju bilen som kom och….
Vill du ha stryk eller, sa Jimmy, är det det du vill eller?
Nej, men det var ju inte mitt fel, var ju bilen som kom och…
Säg att du är bög sa Jimmy, säg det.
Inte fan är jag bög heller, nu får ni ge er det var ju inte ens mitt fel det var ju bilen som kom och…
Säg att du är bög, annars slår jag dig sa Jimmy som hade plockat upp en gren från marken som han höll i och Matte sa ingenting och Jimmy började slå honom med grenen och Matte skrek Aj men sluta då, sluta då jag har ju sagt förlåt.
Och alla andra stod brevid i en halvcirkel liksom stod dom och jag sa att nu får ni väl ge er ändå ser ni inte att han får ont eller ser ni inte det?

Jamen han är ju med på det, sa Robert. Han tycker ju bara att det är roligt. Visst tycker du att det är roligt Matte, säg att du tycker att det är roligt.
Och Matte sa inte så mycket. Låg väl mest där i gräset och tyckte att det var roligt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som klassfesterna i Gardells böcker.

Anonym sa...

grymt bra, valle.
jag gillar språket, skickligt.

Anonym sa...

Tack, båda två.

Anonym sa...

Trevlig blogg Valle! Nu har jag hittat också efter att du la ner din förra blogg. Trevligt att se att man finns i den vänstra spalten där de går att läsa kompisar och sedan mitt namn. Och tänka sig när man klickade på mitt namn - då hamna man på min blogg. Trevligt värre! =) Keep up the good work!

Anonym sa...

På tal om potaits, Hvilda svanars dom mot
”Like Walking In The Rain”:

1. Fint o så men det säger mig inte så mycket. 6/10
2. Ibland tycker jag att det låter coolt och ibland tröttnar man på alla samples. 6/10
3. Då är denna mycket bättre! Riktigt schysst alltså. En pärla. 8/10
4. 10/10
5. För mig är detta en tomgångslåt men jag har mycket värre i mina dar. 6/10
6. Fan, vilken snygg refräng. Ett guldkorn, The Divine Comedy ska jag följa upp. 9/10
7. Dålig kvalité på låten/mp3n men jag tror inte det är största felet. Tråklåt. Hur fan kan Rwolf ha Lucksmiths som mest spelade på last.fm? 2/10
8. Vilken jävla gnällspik. Gå och häng dig! 5/10
9. Wadling sjunger lite för trist men fan vilket snyggt sax-solo. Det väger upp. 6/10
10. Inte lika irriterande skränigt o jobbigt som de värsta bob hund-låtarna. Den här har något utöver det. Vafan, jag ger 7/10.
11. Herregud, vilken jävla sångröst. Sångerskan måste dö innan jag kan lyssna på The Concretes. 4/10
12. Jag är chockad, jag tycker den här är lite mellow, jag borde älska det här. 7/10
13. Ogillade det här först, mest pga. av sångrösten, men nu har den har växt! Nu är den rätt bra; catchig och sweet. 8/10
14. Jag tar ställning: Jag är emot Mika, iaf denna låt 3/10.
15. Trevlig och nästan per automatik bra. 7/10
16. Bombastiskt o lite Be My Baby-känsla fast jag tänker ändå mer på The Sun Ain’t Gonna Shine Anymore med the Walker Brothers. 7/10
17. Prat-låtar? Nej, det här gillar jag inte. 2/10
18. Låten är 10 minuter lång. Det är ett problem oavsett artist. Jag är fullkomligt övertygad att Bruce har bättre låtar. 3/10
19. Va fan, du har ju lyckats tagit med den låt som är minst intressant på Desert’s Songs½½ 6/10

Valdemar sa...

Du har förstås helt fel men jag tackar ändå för recensionen.

Anonym sa...

Jag kommer ihåg den första festen jag gick på. Det var valborg och folk däckade till höger och vänster redan vid klockan nio. Jag var livrädd för att bli full för jag hade aldrig varit det. Jag trodde man kunde göra helt galna saker och det kan man visserligen, men då insåg jag inte tjusningen i det.
Det slutade med att jag som var den enda något så när nyktra fick leda hem en tjej som jag inte kände som bodde hos en skitsträng pappa. under tiden vi gick drack hon ur en bisarr blandning av mjölk och vatten i en petflaska, för att hon skulle sluta må illa.