tisdag 15 april 2008

I was looking for a job and this is what I found:

Huvudroll sökes till ny svensk långfilm!

Vi söker en tjej som ska föreställa 18 år. Det är viktigt för handlingen att du är påtagligt överviktig.
Vi söker även övriga roller, som provfilmas i mån av tid.


Det kanske kunde vara nåt? Synd bara att jag varken är tjej eller särskilt överviktig. Men det är i alla fall lite roligt att överviktiga tjejer för en gångs skull har förtur.

Nåväl, jag sökte inte det jobbet. Däremot har jag sökt ett jobb som guide på Alsters Herrgård. I annonsen efterfrågades faktiskt personer med utbildning inom litteraturområdet och sådana annonser växer sannerligen inte på träd.
Det dumma är bara att man då skulle ingå i någon sorts "guidepool" som de uttrycker saken. Jag antar att det innebär att man får rycka in enbart vid större arrangemang då det krävs extrapersonal. Det stod dock även att jobbet kan leda till att man blir ordinarie guide kommande år.

Samtidigt har jag fått ett svar från Premo som vill att jag ska komma och jobba i Stockholm. Fördelen med det jobbet är att jag förmodligen skulle få jobba mer vilket betyder mer klirr i kistan, dessutom skulle det ju vara najs att bo i Stockholm några månader. Å andra sidan är det kanske, ur ett långsiktigt perspektiv, bättre att jobba med något som faktiskt ligger i linje med min utbildning... klurigt det där.

Vad jag än väljer så känns det i alla fall som att det kommer bli en bra sommar. Det är ju Fotbolls-EM gubevars och OS dessutom (som man ju egentligen borde bojkotta om man ska vara PK, fast då borde man ju också bojkotta alla stora evenemang i USA eftersom dom i mina ögon är ungefär lika mycket skendemokrati som Kina och vem fan orkar göra det egentligen?)

Till hösten ska jag förresten med ganska stor sannolikhet flytta in i ett kollektiv. I och för sig bor jag ju redan i något sorts kollektiv - jag delar ju den här lägenheten med en människa, en katt och en chinchilla... men ett annat kollektiv då. Den som lever får se.

4 kommentarer:

Anonym sa...

spännande! är Premo där du var på intervju? Sök på Alster i vilket fall, det är ju alltid bra! Förresten, är det Conny kollektiv? Och vad kommer Frida göra då? Hur blir det med lägenheten? Säger ni upp den? Vart tar mina möbler vägen? Jag har i och för sig sökt några utbildningar i Karlstad, får jag för mig att jag vill gå någon av dem skulle kanske jag kunna ta över lägenheten.
Det där tål att tänkas på! Är du hemma runt valborg/första maj? Till Torfolk nåt då? Jag kanske åker hem då i alla fall och i så fall blir det nog mest torfolk.

Anonym sa...

för övrigt kanske jag skulle söka som den överviktiga tjejen? haha! vart hittar man det? vart ska de spela in? kan man kalla mig påtagligt överviktig? överviktig är jag ju i alla fall. och det skulle ju vara en väl godtagbar anledning att inte gå ner i vikt!

Valdemar sa...

Ack så många frågor. Vi kanske kan ta det på telefon, men det låter som en smart lösning om du vill ta över lägenheten, Frida kommer eventuellt flytta med nämligen.

Så överviktig är du väl ändå inte. Du får nog äta upp dig om du ska platsa i den där filmen.

the lost feeling sa...

herregud, sen när tänker du långsiktigt? du gör mej besviken! flytta till sthlm istället, du kanske kan bo i bob hanssons kollektiv på lidingö och kollektivträna tills hösten!

då kan vi ses och stalka bruce oxå. eller har du biljetter, din svikare? (eller spelar han bara i gbg förresten? min bruceokunskap är påtaglig och högst bekymmersam)

och sen när bryr du dej om sport? eller är detta ditt försök att "blogga mer om sport" som folk krävde i din stora bloggundersökning häromsistens? ;)