torsdag 10 april 2008

Wild & Crazy

För några dagar sen gjorde jag något helt galet. Jag var in på Knastret (Karlstads numera enda skivaffär) och köpte fyra skivor med band som jag aldrig hade hört förut!
Nej jag skojade bara... Även om jag kan flippa ut ibland så finns det vissa gränser till och med för en sån som mig.
Jag köpte förvisso 4 skivor, men det var alla tämligen säkra kort. Beach Boys Sunshine Dream, Paul Simons Graceland, Roxy Musics Avalon och Beethovens symfoni Nr. 9 i D-moll med Frankfurt Symphonie-orchester i ledning av Walter Goehr. Samtliga på vinyl.
De enda av dessa artister som jag inte lyssnat så mycket på tidigare är Roxy Music. Jag vet inte om jag tyckte skivan var sådär jättebra heller men den var billig och omslaget var snyggt, vilket jag tycker är det viktigaste när man köper vinylskivor.

Så, nu vet ni det och kan sova i trygghet.

6 kommentarer:

thisismycat sa...

Avalon är ju svinbra. Fast det finns ju andra Roxy Music-plattor med snyggare omslag. MED NAKET PÅ! NAKNA TJEJER!

Niklas sa...

Cuh-razy, jag lyssnade på "Avalon" igår. Jag var full och konstaterade att "More Than This" är världens bästa låt.

Anonym sa...

Ja, jag ska spela skivor på ett ställe ikväll och en av flera givna låtar är More than this. Bra köp Valle.

Valdemar sa...

Jo, jag såg den med nakna tjejer på också men vågade inte köpa den.

Tim Sterner sa...

Nästan alla mina besök på Knastret resulterar i att jag går hem med plattor av band jag aldrig hört förut. Knastrets priser talar till min experimentella sida. Men om priserna är höga så är det ju lite mer ekonomiskt att välja säkra kort, såklart.

Anonym sa...

Visst finns det bättre Roxyplattor än Avalon, kom hem till mig och lyssna, jag har en fem-sex stycken med nakna flickor på omslagen, allt på vinyl! Favoriter: Siren och Country Life.

Själv köpte jag Mahavishnu Orchestra: Inner Worlds på "the never ending knaster" igår.