tisdag 4 november 2008

Hundens år



En lång tids väntan är snart över. Den 25 mars 2009 släpper bob hund äntligen en ny skiva. I samband med detta gör de också en liten turné. Var och när de spelar kan ni se här.

bob hund har i nuläget två hemsidor som utgör sig för att vara officiella, bobhund.nu och bob-hund.com. De har också en Myspacesida. Ingen av dessa nämner dock någonting om att en ny skiva är på gång, bob-hund.com skriver visserligen om de nya spelningarna men inte som någon nyhet utan bara om man trycker på spelningar. Jag nås istället av nyheten via en facebookgrupp, jag litar dock på att det stämmer (det skulle vara konstigt om någon bara har hittat på ett datum).
Kompromissredaktionen ser fram emot den nya skivan med stor spänning. Vi noterar också att bandet gör nästan lika många spelningar i Norge och Danmark som i Sverige, vilket vittnar om att de är stora inte bara i Sverige utan även i övriga delar av Norden. Tyvärr har de inte någon inplanerad spelning i Karlstad, däremot i Göteborg och Stockholm så man får väl se till att masa sig dit.

Det kvittar vad den kinesiska almanackan säger - 2009 kommer bli hundens år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var på tiden! Jag hoppas på en lite förbättrad version av musik för folk som inte kan bete sig som folk, den tyckte jag var bra, och tinnitus i hjärtat, sorg på burk minns jag inte hur den gick ens, men det kanske är en växande låt.

Sen undrar jag vad det är för trångsynt folk som läser här, som drar alla över en kant sådär. Bara för att väldigt många heterosexuella är dåliga föräldrar betyder det ju inte att alla är det. Fast jag tycker det vore en bra idé med obligatorisk undervisning i barns psykologi och lite pedagogi osv för alla föräldrar. Det pratas ju om obligatoriska kurser för alla hundägare, då borde det ju vara ganska självklart med kurser för föräldrar, mer än hur man tar hand om spädbarn.

Culkin sa...

Ja! Äntligen, och på Cirkus! Nu ska jag bara se till att fixa ledigt.
Det verkar bli en grym konsertvår krunegård,glasvegas, bob hund, vad har jag nu glömt?

Jonas sa...

Äntligen ska jag nog få se dem live. Biljettsläpp till stockholm på fredasg kl 9.00 på ticnet.

Anonym sa...

coolast! Årets nyhet, skulle jag vilja kalla det! JAG VILL DIT!