måndag 10 november 2008

November Rain



Det är en mulen måndagförmiddag i en mellanstor mellansvensk stad i början av november. Det mesta är som vanligt; det regnar, kassörskan på Hemköp ser bitter ut, Metro tipsar om hur man förbättrar sin nattsömn, räkningarna ligger i högar och väntar på att betalas.

Samtidigt är det något som är annorlunda. Det verkar som att Guns N' Roses slutligen ska släppa Chinese Democracy, bob hund låter meddela att de har en ny turné och skiva inplanerad nästa år, USA har fått en svart president och jag har en flickvän för första gången sen jag var 12 år.

Det kanske finns hopp ändå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ibland kanske det där novemberregnet ändå är ganska fint?

Jonas sa...

Idag hämtade jag ut mina bob hund-biljetter, ståplats på cirkus, sthlm. Trots att det är typ ett halvår kvar är jag redan uppspelt!

(Och Chinese democracy är väl redan släppt?)

Valdemar sa...

Jag har också köpt biljett till cirkusspelningen, så vi syns där då.

En singel är släppt men inte skivan, såvitt jag vet.

Anonym sa...

När jag gick till stan idag eftersom jag missat bussjäveln, igen, så var marken blöt trots att det inte regnat sen jag gick upp och blåst storm i minst en timme, och det kröp en massa äckliga maskar överallt på asfalten. Det är främst det jag förknippar november med, daggmaskar på blöt asfalt. Och kala träd.

Culkin sa...

Det måste finnas hopp, efter att ha missat tre grymma konserter förra veckan är jag säker på att det ligger och lurar något vackert alldeles runt knuten.