måndag 19 maj 2008

Springsteenrevisionism

Jag tänkte bara att jag skulle säga att jag just nu, när jag är något nyktrare än vad jag var i lördags, inte är lika fullt övertygad om att den där Springsteenkonserten är världens bästa konsert någonsin. Det är en fantastisk konsert förstås, vi snackar ju ändå om Bruce på den tiden då han i princip inte kunde göra något fel. Men världens bästa konsert kanske ändå är att ta i lite i överkant. Det finns ju många andra starka kandidater. Håkans spelning i Lisebergshallen 2003 till exempel. Eller Dylans Royal Albert Hall-spelning 1966. Listan kan göras lång.
Dessutom så är kanske Stefan Sporséns smäktande trumpetsolo i Det är så jag säger det vackrare än Clarence saxsolo. Även om jag i och för sig tycker att "The Big Man" är en av få personer i världen som verkligen kan få en saxofon att låta vacker.
Men det är förstås upp till er att avgöra om ni vill lita på en full Valdemar eller på en nykter Valdemar.

Jag ska också säga att det är en manifestation på Stora Torget i Karlstad imorgon klockan 17 mot utvisningar av flyktingar. Alla som befinner sig i Karlstad bör komma.
På onsdag så har jag föreläsning hela dagen och på torsdag åker jag upp till Östersund på Miljöpartiets kongress och kommer inte tillbaka igen förrän på natten till måndag. Så det blir nog inget bloggande på ett tag. Hoppas ni överlever ändå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vore du cool hade du ju åkt hit på onsdagen och gått på vår styrdanskväll, när du ändå är på väg till östersund, liksom. Det är på Ålsta det händer!

marica sa...

Synd att jag inte fick tid att komma till Karlstad på manifestationen. Hoppas att det kom mycket folk - det behövs!!!
Hoppas att det blir en bra helg i Östersund. Både jobbigt och roligt, skulle jag gissa. Vi får väl läsa vad som händer i tidningen.

Anonym sa...

han är överskattad den där bruce! När kommer du till sthlm och jobbar?

Valdemar sa...

underskattad menar du väl?
Jag ska jobba i Stockholm mellan 7:e juli och 4:e augusti. Men innan dess kanske vi ses på arvikafestivalen.