måndag 18 augusti 2008

Musik för folk som inte kan bete sig som folk

Upptäckte just, till min stora glädje, att någon vänlig person har lagt upp hela den dokumentärfilm om bob hund som gjordes 1999. Den heter "bob hund - En film av Dan Sandqvist och Martin Kann".
Videon har varit slutsåld i flera år så jag har inte sett den tidigare, bara några korta klipp.

Den är kanske inte så bra egentligen. Eller så är den det. Jag kan inte riktigt bestämma mig. Det är i alla fall en väldigt enkel och opretentiös dokumentär. Lite klipp från turnébussen, några "hemma hos"-reportage, några klipp från livespelningar m.m. Roligast är kanske dansken i andra delen som inte har lyssnat på musik på flera år men som nu har gått och sett bob hund eftersom han hörde att de var inspirerade av Captain Beefheart och "den där Lou Reed". Nu är han tillfreds.

Första delen hittar ni här, sen är det bara att klicka sig vidare.

Om mindre än två veckor kommer förresten bob hund göra en spelning på Popaganda, detta är givetvis något som vi på redaktionen ser fram emot med stor förtjusning. Ryktas om att en ny skiva är på väg också. Jag tippar på att titeln på den kommer bli samma som det här inläggets rubrik. Eller kanske "Tinnitus i hjärtat".

Inga kommentarer: