lördag 30 augusti 2008

Somebody ordered too many drinks last night

Igår var det en snubbe inne på Gröne Jägaren, Söders sunkhak nummer ett, som var så jävla packad. Givetvis skulle han upp och sjunga kareoke också. Born To Run med Brucan. Detta trots att han svor på att aldrig mer sjunga kareoke för ett antal år sen i Motala.

Nåväl. Jag var i alla fall inte ensam om att göra bort mig. Och vem har dött av att göra bort sig lite egentligen? det är väl det festivaler är till för om jag har förstått saken rätt.

I övrigt var första Popaganda-dagen trevlig. Vapnet, Shout Out Louds, Hercules and Love affair, Säkert! och The Embassy gjorde alla bra spelningar. Fast sångaren i The Embassy kan verkligen inte sjunga. Det är inte ofta jag besväras av falsksång men vid ett antal tillfällen lät det faktiskt förjävligt. Undrar varför just göteborgare ska ha så svårt för att sjunga rent? Det måste bero på all fisk de äter.

Inte blev det någon love affair med Hera heller. Men det var hyfsat nära.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg den här snubben. Han hade skinnjacka. Har hört att han filmades dessutom. Ovärderligt.

Valdemar sa...

Snubben låter hälsa att han gärna vill se den där videon innan den läggs ut på youtube.