torsdag 1 januari 2009



Det blev ett nytt år. Fyrverkerierna dånade över Karlstad, himlen färgades röd och grön och lila och blå samtidigt som jag stod mitt i gatan vid busstationen och kysste den person som har kommit att betyda väldigt mycket för mig under året som gått.
Sen gick vi på en promenad runt kvarteret innan vi återvände till festen i Kollektivet Gäddan där minst ett sextiotal personer trängdes i kök och hall och vardagsrum. Tidigare under kvällen hade vi suttit i en ring på köksgolvet och lekt anonyma alkoholister, jag hade berättat för alla om min stora kärlek till Tore Skogman, Magnus hade sagt att jag såg ut som Vilgot Sjöman med glasögon och skägg och Sanna hade kommit på den briljanta idén att kasta ut pastahjul över hela köksgolvet som vi sedan försökte bygga torn av.
Efter tolvslaget minglade jag runt en stund till och pratade skit men blev allt tröttare. Strax efter två gick vi hem trots att festen säkert skulle pågå till långt in på morgonen. Håller jag kanske på att bli gammal?

2009 har börjat fint och det kan gärna få fortsätta så. Mitt blogglöfte inför det här året får bli att jag ska skriva mindre om musik (det finns redan så många som gör det) och mer om litteratur. Kanske blir det färre men bättre inlägg också (det har jag i och för sig sagt ganska många gånger och det slutar ändå alltid med att jag bara lägger upp en massa videoklipp från youtube).

Imorgon kommer i alla fall de obligatoriska listorna på böcker, filmer och skivor som jag tagit del av under året som gått. Samt en lista på några av det gågna årets största händelser.

Gott nytt år på er.

Inga kommentarer: