måndag 3 mars 2008

Marknadsundersökning

Ända sen jag började med det här med bloggande har min tanke varit att skriva om allt möjligt, oavsett om det är någon som vill läsa det eller inte. Men även om jag skiter i vad ni tycker så är jag ju ändå nyfiken i en strut (vilket konstigt uttryck förresten, vem fan är nyfiken på strutar?). Så därför har jag tänkt att för första och kanske enda gången göra en lite undersökning.
Eftersom det här är en blogg och inte ett företag så är det inte säkert att jag tar någon hänsyn till vad ni tycker. Men jag tycker ändå att ni ska ta chansen och tycka till. Det är nämligen bra att tycka saker. Det visar att man är en upplyst och engagerad person. Och en sån vill man ju vara.
Eftersom vi har någonting som heter yttrandefrihetslagen i Sverige så kan jag tyvärr inte begränsa ert tyckande (om vi hade bott i t.ex. Kina hade ett tänkbart scenario kunnat vara att jag sa att ni får tycka vad ni vill bara ni tycker som jag tycker, men det funkar tyvärr inte här). Men eftersom en del av er kanske inte har fantasi nog att komma med egna åsikter så har jag ändå tagit fram lite alternativ som ni kan välja mellan. Men det går alltså också bra att inte välja något av alternativen utan komma med helt andra åsikter.

Ni får fram till på fredag på er att tycka saker, sen har jag tänkt göra en sorts sammanställning och utvärdering av resultatet för att se om det faller mig till belåtenhet (om det inte gör det kanske jag gör om hela proceduren igen tills det blir som jag vill, så brukar man göra i exempelvis EU-parlamentet).

Det enklaste sättet att tycka till på är att skriva en kommentar, om ni av någon anledning vill vara lite mer privata i ert tyckande går det också bra att maila mig på: vallevilleva alfakrull hotmail punkt com.


1. Vad tycker du om den här bloggen?

a) pretentiös och tramsig
b) för det mesta läsvärd
c) vet inte, jag har aldrig läst den tidigare
d) bra, men det är för lite naket


2. Vad tycker du om upphovsmannen till bloggen?

a) pretentiös och tramsig
b) snäll och trevlig
c) alkoholiserad och depressiv
d) blyg och försynt
e) knepig och svårbegriplig
f) vem fan bryr sig?
g) bra, men det är för lite naket

3. Det här vill jag se mer av på bloggen:

a) musik
b) film
c) litteratur
d) serier
e) vetenskap
f) filosofi
g) psykologi
h) sport (jag kan ingenting om sport, men om det är nån som vill läsa om sport så kan jag väl försöka skriva någonting)
i) dagboksanteckningar
j) noveller
k) dikter
l) politik
m) listor
n) reseskildringar
o) flygande pingviner
p) nakenbilder!

Tack för att du tog dig tid och svarade på de här frågorna.
Kompromissredaktionen älskar dig kompromisslöst.

8 kommentarer:

thisismycat sa...

jag vågar vara o-anonym:
1. Vad tycker du om den här bloggen?
b) för det mesta läsvärd

2. Vad tycker du om upphovsmannen till bloggen?
b) snäll och trevlig

3. Det här vill jag se mer av på bloggen:

a) musik
b) film
c) litteratur
d) serier
e) vetenskap
i) dagboksanteckningar
o) flygande pingviner

Anonym sa...

1. d
2. en blandning mellan a & c
3. o, och kanske lite p

Anonym sa...

Det är väl det jag saknat här. Lite sång, lite dans och lite naket.

Phoebus sa...

1. b

2. hm...b, d & e !

3. a,b,c,e,f,g,i,j,k,l,m,n,o + fler besynnerligheter. utan att vara kritisk skulle jag vilja säg att den är lite för begriplig. och så vill jag ha mer ordkaskader och psykologiska analyser.

the lost feeling sa...

åh, jag älskar enkäter! :)

1) i 8 fall av 10 helt briljant!
i 1 fall av 10 mycket läsvärd
i 1 fall av 10 lite väl långrandig och skenbart trist eftersom jag inte orkar läsa igenom allt. (jag vet att jag kastar sten i glashus här men jag har damp, då kastar man lätt stenar åt alla håll)

2) snäll och trevlig, lätt alkoholiserad, blyg och försynt samt intelligent och mycket begåvad. hyfsad musiksmak. desto bättre film- och boksmak.

3) litteratur, filosofi, psykologi, sport (jag vill se dig skriva om sport! slår vad om att du är som mats olsson som kan skriva läsvärt om den tristaste av sporter), dagboksanteckningar, noveller, dikter, listor, reseskildringar och nakenbilder. resten är det ungefär lagom av redan nu.

vinner jag ett pris?

Anonym sa...

1. B.

2. B.

3. B

Förresten har jag också en blogg där jag frågar frågor.

Anonym sa...

Jag lovede ju att inte skriva mer dumma kommentarer. Börjar verka lite sjukligt att sitta och snoka i främlingars liv såhär, men hellre det än att anklagas för att vara oupplyst och oengagerad.

1.Trevlig bakgrund, bra musiktipps, lagom personligt, bra blandning av ämnen, skrivet på ett lättförståeligt sätt och av någon anledning lite beroendeframkallande.
2.Vet inte riktigt, så knepig och svårbegriplig kanske, på ett positivt sätt. Superbra på att skriva, verkar lite lillgammal, om det går att vara det efter man fyllt 20, kanske smyganarkist, som infiltrerar miljöpartiet för att därifrån anordna en fredlig vattenpölsrevolution.
3.
o) flygande pingviner
j) noveller
k) dikter
a) musik
f) filosofi
g) psykologi
l) politik
d) serier
c) litteratur
i) dagboksanteckningar
n) reseskildringar
h) sport
m) listor
q)ett recept eller två möjligtvis
r)kanske en följetång
Gärna fler kombinerat. Sporten mest för att det skulle vara kul att se hur det skulle kunna bli.

Anonym sa...

1. Vad tycker du om den här bloggen?

b) för det mesta läsvärd


2. Vad tycker du om upphovsmannen till bloggen?

g) bra, men det är för lite naket

3. Det här vill jag se mer av på bloggen:

c) litteratur
j) noveller
k) dikter

Och:

h) sport (en summering av sportveckan som gått)