onsdag 3 december 2008

Undersökningsresultat



Den här bloggen har tydligen en väldigt öppen och frisinnad läsekrets. Hela 41% anser att det är en självklarhet att heterosexuella par ska få gifta sig. Ytterligare 26% tycker att det är okej så länge de inte skaffar barn. 14% tyckte att detta var en alldeles för svår och komplicerad fråga att ta ställning till och 17% tycker att det är att gå på tok för långt.
Själv sällar jag mig till den gruppen som anser att det är okej så länge de inte skaffar barn. Barn är ju så himla jobbiga. Skriker, kissar på sig, gnäller och så vidare. Aldrig kan de bete sig som vuxna människor. Tacka vet jag tamagotchis (vart tog de vägen? Finns det ett hem för övergivna tamagotchis?).

Men som sagt, 41%. Det är inte så illa. Inom en närliggande framtid kommer det kanske också anses som självklart att heterosexuella par ska få adoptera. Där ställer jag mig dock helt avvisande. Någon måtta får det faktiskt vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var kom du ifrån, tror du? Ett homosexuellt storkpar som släppte ner dig i skorstenen. OK att vi inte är gifta. Det kanske är så man ska tolka dig förstås. Att det är OK för heterosexuellla att skaffa barn så länge de bara inte gifter sig?