måndag 15 december 2008

Valdemars julkalender - 15:e luckan



Bakgrund: Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.


Emil Jensen - Hör dåligt fattar trögt
Ungdomar! Jag är nu hemkommen från Riga och kan glädja alla med en ny del i den spännande julkalendern. Dagens låt är en Emil Jensen-låt. I ärlighetens namn tycker jag inte att den självbetitlade skivan som kom i år hör till det bästa han har gjort. Om ni bara ska köpa en enda Emil Jensen-skiva så tycker jag istället att ni borde slå till på 2006 års Orka då! Vilket inte på något sätt betyder att årets skiva är en dålig skiva. Vissa artister ställer man bara lite högra krav på än andra.
Den här låten har i alla fall en hög igenkänningsfaktor för mig. Man måste vara lite övertydlig ibland för saker ska gå fram. Det är därför jag inte hajar det där med ironier.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, fina emil! det var en väldigt bra låt. bara så rätt.