fredag 12 december 2008

Valdemars julkalender - 12:e, 13:e och 14:e luckan



Bakgrund: Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.


Nu åker redaktionen alldeles strax till Riga där vi ska ha personalfest och äta julbord. Därför har vi inte möjlighet att uppdatera bloggen under helgen, och därför får ni tre stycken luckor idag. Men ni måste lova att bara öppna en om dagen, jag vill inte se något fusk!

Autisterna - Himmelen




Markus Krunegård - Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp





Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa




Mycket nöje!

7 kommentarer:

Culkin sa...

Okej, precis som ett litet barn kunde jag inte hålla mig från att öppna alla luckorna på en gång.
Fint med både Vampire Weekend och Krunegård som båda gjort några av det här årets bästa skivor!

Anonym sa...

jag gjorde precis som Culkin. förstås. jaja, självdisciplin är överskattat när det gäller sådana där småsaker.
jag hade väldigt svårt för vampire weekend-låten men sen kom jag på mej själv med att gå och nynna på den. den är jäkligt svängig alltså. och gillar markus krunegård. förstås. förutsägbar jag är.

Anonym sa...

Har inte riktigt hunnit sätta mig in i Vampire Weekend, även om jag gett bort skivan som present :) (vinyl förstås).

Valdemar sa...

Fan, ni ungdomar är verkligen inte att lita på. Inget tålamod har ni.

En pikant detalj är förresten att de sjunger kareoke i både Autisterna-videon och Krunegård-videon. Det tänkte jag faktiskt inte på när jag valde dem.

Det där sa...

Får jag ödmjukt fråga om du först tipsades om Vamparna på min blogg? Kom ihåg att du kommenterade mitt inlägg om dem.

Valdemar sa...

Jag minns inte riktigt, men det är mycket möjligt. Tack i såna fall!

Anonym sa...

ah, autisterna lyssnade jag mycket på i våras, och i höstas också för den delen. Sista scenen, väntar på ett tåg och ibland vänner är väldigt bra, och tankar försvinn!. De andra var också trevliga.