tisdag 9 december 2008

Valdemars julkalender - 9:e luckan



Bakgrund: Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.


Fleet Foxes - White Winter Hymnal
Apropå hymner. Jag tycker nog att Fleet Foxes har blivit lite överhypade, men det finns i alla fall fyra fem låtar på skivan som det är riktigt svårt att klara sig utan. Det här är en av dem (dessutom är det en fin video).

2 kommentarer:

Anonym sa...

nix, fattar inte hypen.

jag fick paketet idag! tack så mycket :) det ska bli spännande att läsa, även fast jag nog har läst mycket av det redan. det är ändå något speciellt med en bok.
där låg en liten orange bit av något i kuvertet och utan att tänka mej för stoppade jag det i munnen (jag vet, som en bebis) och det visade sej vara apelsinskal. intressant!

Valdemar sa...

Varsågod.

Hmm, undrar hur det hamnade där. Det är möjligt att jag skalade mandarin samtidigt som jag skrev brevet, i såna fall är det mandarinskal och inte apelsinskal.
Det ska dock vara en delikatess har jag hört från en säker källa. Själv tycker jag att det smakar sådär.