måndag 8 december 2008

Valdemars julkalender - 8:e luckan



Bakgrund:
Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.


El Perro Del Mar - Happiness Won Me Over
Jag undrar om det är ett krav att psalmerna i den svenska psalmboken ska vara skrivna på svenska. Jag hoppas inte det, för i såna fall kanske det finns en liten chans att den här låten kan komma med. Den skulle göra sig alldeles perfekt i en kyrka. Å andra sidan är det kanske lite orättvist om svenska kyrkan ska få ensamrätt på en så vacker melodi.
Den här videoinspelningen är tagen från en konsert i Paris. Mot slutet av låten börjar kameran skaka ganska mycket. Jag antar att det är för att kameramannen blir så rörd så att han får svårt att hålla kameran stilla. Jag anklagar honom inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

alltså, älskar julkalendern

Anonym sa...

Åh Vad vackert! Älskar den låten. Hur vet du föresten att videoinspelningen är gjord av en "han"?

Valdemar sa...

Det vet jag förstås inte. Men det är väl bara män som kan hantera en filmkamera, eller?