onsdag 3 december 2008

Valdemars julkalender - 3:e luckan



Bakgrund: Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.


Jason Mraz - I'm Yours
Det finns risk för att jag kommer ångra det här. Men vafan. Jag tycker faktiskt att "I'm Yours" är en rätt så skön låt. Jag tror att det hänger ihop med att jag jobbade som tidningsbud en månad i somras och att den här låten alltid spelades på radion som stod på i den lokal där vi brukade packa ihop tidningarna. Därför kommer den här låten alltid att påminna mig om juli 2008 och den rätt trevliga stämning som rådde på Tjärhovsgatan 21 klockan 3 på natten.
Så, nu kan ni sätta igång och håna mig.


4 kommentarer:

Culkin sa...

Åh jag tål inte den där lägereldslåten, allra minst när han börjar nynna och doa. brr.

Anonym sa...

oj, vad oväntat! jag tycker den här låten är jättebra (men det är nästan konfidentiellt), men jag trodde inte den var något för dig! dock är den bra mycket äldre än från iår, marielle lyssnade på den för typ 3 år sen!

Valdemar sa...

Culkin: Jag har full förståelse för att du inte tål den. Egentligen borde jag också tycka att den är fruktansvärd.

Lena: Är det så? varför spelade dom den på radion jämt i somras då? Ja, ja. Då får jag stryka den från listan.

Anonym sa...

åååh, jag älskar ju också den. det är inte etiskt försvarbart men det skiter jag i. pah! :D