torsdag 11 december 2008

Valdemars julkalender - 11:e luckan



Bakgrund:
Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.


Parker Lewis
Idag får ni istället för en låt en hel skiva att ladda ner. Och det är inget mindre än New York-romantikern Parker Lewis fantastiska debutalbum. Det har skrivits en hel del om Parker Lewis på bloggar och musiksajter, men något riktigt stort genombrott tycks han inte ha fått än. Jag hoppas att det kommer snart.
Det är svårt att välja ut någon enskild låt, eftersom det är en så väldigt fin helhet. Men störst hitpotential har nog det TTA-doftande spåret "Bash The Cynicals". Annars påminner han ibland en del om en annan stor romantiker, nämligen Jens Lekman.
Mig veterligen finns albumet ännu inte att få tag på i fysiskt format, däremot går det alldeles utmärkt att ladda ner här. Både lagligt och gratis, det kan inte bli bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men attans, länken funkar ju inte!!

jag som tyckte att det lät som något mycket fint :(

Valdemar sa...

Säkert?

Varför funkar alltid saker för mig men inte för andra?