onsdag 17 december 2008

Valdemars julkalender - 17.e luckan



Bakgrund: Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.


Joel Alme - I Never Said I Was Brave
Jag sa ju att det skulle komma mer Joel Alme på listan. Det vore nästan helgerån att inte ha med den här låten (frågan är mot vad? Katolska kyrkan eller Masthuggskyrkan?) A Master Of Ceremonies som skivan heter är förvisso jättebra rakt igenom. Men måste jag välja ut en enda låt så måste det bli "I Never Said I Was Brave". Stråkarna för helvete, stråkarna! Och rösten! Och texten och allting!
Jag älskar Joel Alme för att han älskar Bob Dylan och Göteborgs skärgård. Och för att han skriver fantastiska låtar. Det räcker så.

Jag hittade ingen video till den här låten, men jag litar på att ni är så händiga att ni kan ladda ner den. Det gör ni här.

Inga kommentarer: