lördag 6 december 2008

Valdemars julkalender - 6:e luckan



Bakgrund: Istället för att göra en lista på årets bästa låtar så har jag i år bestämt mig för att göra en julkalender. Bakom varje "lucka" döljer sig en väldigt bra låt från i år, dock kommer inte låtarna komma i någon särskild ordning utan lite hipp som happ.


Detektivbyrån - Kärlekens alla färjor
Jag blir väldigt glad av Detektivbyrån. Inte bara av att lyssna på deras musik utan också av att se dem och läsa intervjuer med dem. De är så skönt ocreddiga på något sätt. De vill bara göra vacker och lite mystisk instrumentalmusik och har ingenting emot om de blir lika folkkära som Sven-Ingvars.
Om ni vill veta mer om dem kan ni läsa min recension som jag skrev för några månader sen. Annars tycker jag bara att ni ska njuta av detta vackra möte mellan Paris gator och svenskt vemod (ber om ursäkt för den något taskiga videokvalitén, men det var den bästa jag kunde hitta).

Inga kommentarer: